banner-1

Didner & Gerge Fonder söker back-officemedarbetare

Didner & Gerge är ett välrenommerat och fristående fondbolag grundat 1994 som bedriver en aktiv förvaltning av egna fonder med målet att skapa en god avkastning över tid. Vår investeringsfilosofi går ut på att leta efter bolag som vi bedömer har potential till en god utveckling. Vi är uthålliga och långsiktiga och tar inte hänsyn till kortsiktiga svängningar på börsen. Det viktiga för oss och för våra kunder är resultatet på lång sikt.

Vi söker nu ytterligare en medarbetare till vår back-officeavdelning.

Om rollen

Som medarbetare på vår back-officeavdelning kommer du att tillsammans med dina kolleger få en viktig roll i att stödja och supportera såväl bolagets andra funktioner som våra kunder och samarbetspartners.

Till dina arbetsuppgifter hör bl.a. att:

  • Registrera och administrera kunders affärer och fondens aktieaffärer
  • Arbeta med övriga administrativa uppgifter
  • Ge service samt hjälpa våra kunder med frågor
  • Delta vid dokumentation och rapportframtagning
  • Bistå vid rapportering till myndigheter

Om dig

Till denna tjänst söker vi i första hand dig med ekonomisk utbildning från gymnasium eller högskola och gärna med några års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst, t.ex. inom bank- eller fondbranschen. Du har god vana med att arbeta i Excel och har du en SwedSec-licens är detta meriterande.

Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper och för att trivas och passa i rollen krävs att du är serviceinriktad, ödmjuk, flexibel och ansvarsfull samt har lätt för att samarbeta i team och är hjälpsam.

Rollen förutsätter också att du är noggrann, har god organisationsförmåga och arbetar strukturerat.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, ansök därför redan nu. I denna rekrytering samarbetar vi med Sharp Recruitment. Ansökan och CV skickas till peter.ekstrom@sharprecruitment.se. För ytterligare information eller frågor rörande tjänsten, kontakta Peter Ekström på tfn. 070-813 51 85.